Pralinka2 »
Maxidejf (0:01:48): No já nejsem přesvědčen, že bylo zapotřebí natvrdo dávat mínus. Ale taky si nemyslím, že by se tomu učiteli měla hned rozbít huba, jak tady někdo navrhoval. Spíš by se o tom mělo s těmi dětmi diskutovat.
Ano, násobení je komutativní, což znamená, že když někdo pětkrát sní tři knedlíky nebo třikrát sní pět knedlíků, tak celkem jich sní stejně. Ale jinak tři krát pět je prostě třikrát pě, tedy 5+5+5, a pětkrát tři je 3+3+3+3+3, i když VÝSLEDEK je stejný.
Umocňování sice není komutaticní, ale přitom 24 = 42, tedy VÝSLEDEK je stejný. Ale přesto se nedá napsat, že 24 je totéž jako 4x4.
Takže já bych možná minus nedával, ale hubu tomu učiteli bych nerozbíjel.