::R@keta >> Generation Web Vol.2>>

nástěnka létání --- stats --- home

více...
20. dubna 2024 [0:04:44]
Rakeťáci © 2008-2012
(nápověda)
(starý úvod)
létání
přepravní i sportovní letadla, helikoptéry, vznášedla, rogala, paragliding, ultralehká letadla a vírníky

:: homepage
vlastník: Z8TH ::
12 odběratelů ::
jen příspěvky od:
(zastavit refresh) << (na vršek) (nahoru) :: 1-20 z 288 :: dolů dospod >>
Pralinka2
* 15. listopadu 2018 [10:20:01] Re :: link
Pralinka2 » Nebo ne?
 
Pralinka2
* 17. září 2018 [18:33:25] Re :: link
Pralinka2 » AirGuru (18:51:10): Ty geolokační informace se mi nepodařilo rozkliknout, ale támhleto mi připomíná Orlickou přehradu, mohla by to být ona?
 
Sili
21. července 2018 [11:28:51] Re :: link
Sili » Poznala jsem trebon
 
AirGuru
20. července 2018 [18:51:10] Re :: link
AirGuru » Pár vybraných fotek z dosavadního úspěšného průběhu sezóny :)

https://photos.app.goo.gl/Lbt6gY9WHcfMP5Me7

Můžete si zkusit uhodnout, co je to za místa. Správné odpovědi jdou rozkliknout v geolokačních informacích na fotce :)
 
Pralinka2
* 25. května 2018 [4:49:23] Re :: link
Pralinka2 » Ahoj
 
Binn
27. března 2018 [7:55:24] Re :: link
Binn » Uz se lita
 
AirGuru
27. března 2018 [0:34:07] Re :: link
AirGuru » Jeste neni sezona! Zadne litani neni!
https://photos.app.goo.gl/NZer6FHbRVrEnpby2
 
Pralinka2
* 27. ledna 2018 [23:16:46] Re :: link
Pralinka2 » Tak co?
 
Pralinka2
* 30. listopadu 2017 [1:10:47] Re :: link
Pralinka2 » Vida.
 
Mc
* 2. října 2017 [23:25:36] Re :: link
Mc » AirGuru (14:55:25): coooooool!!!
 
AirGuru
1. října 2017 [14:55:25] Re :: link
AirGuru » Naspamoval jsem to vsude, tak to dam i sem:)

Ze soboty :)

L-13A Blaník Landing (cockpit view)
 
Pralinka2
* 18. srpna 2017 [4:33:39] Re :: link
Pralinka2 » A teď?
 
Pralinka2
* 20. června 2017 [7:21:33] Re :: link
Pralinka2 » Ahoj, tak co?
 
AirGuru
23. dubna 2017 [11:23:38] Re :: link
AirGuru » Lidumil Všehomír (2:25:28): Už jsem se vrátil do Prahy :( Kroužil jsem tam ale několikrát!

Prohrábnul jsem fotky z minulého roku a tohle je ta nejbližší co jsem našel:
https://i.imgur.com/sSko6qe.jpg
 
Lidumil Všehomír
* 23. dubna 2017 [2:25:28] Re :: link
Lidumil Všehomír » Vyfoť mi pls Zliv jestli tu budeš kroužit .)
 
Lidumil Všehomír
* 23. dubna 2017 [2:24:17] Re :: link
Lidumil Všehomír » ... ta první je Borek ;)
 
AirGuru
22. dubna 2017 [14:26:35] Re :: link
AirGuru » Mc (9:01:20): To jsou České Budějovice :)
 
Pralinka2
* 21. dubna 2017 [18:01:16] Re :: link
Pralinka2 » Jéééé!!!
 
Mc
* 21. dubna 2017 [9:01:20] Re :: link
Mc » kde že to je?
 
AirGuru
21. dubna 2017 [8:14:31] Re :: link
AirGuru » To jsem ja ;)
 
AirGuru
21. dubna 2017 [8:14:21] Re :: link
AirGuru » https://i.imgur.com/b2PLPBj.jpg
 
AirGuru
21. dubna 2017 [8:14:03] Re :: link
AirGuru » https://i.imgur.com/lkhOESo.jpg
 
AirGuru
20. dubna 2017 [9:58:53] Re :: link
AirGuru » Neco bych sem dal, ale uz patym dnem jsem na plachtarskem soustredeni a porad snezi.... :)
 
Pralinka2
* 20. února 2017 [8:36:08] Re :: link
Pralinka2 » Ahoj
 
AirGuru
23. prosince 2016 [1:20:00] Re :: link
 
Z8TH
26. října 2016 [9:34:05] Re :: link
Z8TH » fokin' shiftin' cargo
 
Z8TH
17. října 2016 [19:55:03] Re :: link
Z8TH » udržet pevné nervy a suché trenky
 
medved
* 8. října 2016 [16:00:45] Re :: link
medved » Asi bych nechtěl bejt v tu chvíli v letadle, ten první pokus o přistání vypadá dost drsně...

http://www.expats.cz/prague/article/weekly-czech-news/video-high-winds-lead-to-near-crash-at-vaclav-havel-airport/

AirGuru (23:24:19): lol :-D
 
AirGuru
10. září 2016 [23:24:19] Re :: link
AirGuru » https://cs8.pikabu.ru/post_img/2016/09/10/9/1473521956149531715.jpg
 
Z8TH
30. srpna 2016 [3:26:37] Re :: link
Z8TH » Thermal, collapse and crash


ej to je blbý
 
Z8TH
30. srpna 2016 [3:13:12] Re :: link
 
AirGuru
29. srpna 2016 [21:57:19] Re :: link
 
Z8TH
8. srpna 2016 [8:55:24] Re :: link
Z8TH » mám kamaráda, který teď pořád mluví o HG a já mám pocit, že HG docela ubývá a PG se teď těší větší popularitě, ještě bych se to měl zeptat svého strýčka, proč on si tenkrát vybral PG

pokud jde o ty přelety, tak tam vyloženě potřebuješ podporu, o tom strejda taky kolikrát mluvil, že byl dobrý den a kdyby chtěl, tak by se dalo 100 km uletět, ale přistál pod kopcem, protože tam parkoval s autem a kdyby se rozhodl pro přelet, tak by pro něj někdo musel přijet a nebyl kdo...

já třeba mám pasažérskou zkušenost z GLD a PG a stejně jak píšeš, ten vzduch a otevřený prostor kolem na tebe působí intenzivněji a líbí se mi sledovat ty soutěže přeletů přes Alpy, připadá mi to takové čistější, když startuje z kopce, na který vyšlápne (teda v Alpách asi značnou část výšlapu obstarají gondoly)
 
uri
* 27. července 2016 [8:18:54] Re :: link
uri » AirGuru (23:03:18): super fotky!
 
AirGuru
26. července 2016 [21:57:08] Re :: link
AirGuru » Tak samozrejme, PG ani HG jsem nikdy neletel, ale pokusim se o objektivni zhodnoceni i podle toho, co jsem ruzne slysel (vynechavam tedka motorove varianty PG a HG (dale zkracene PH vs. GLD) ).

- Rika se, ze pri letani PH ma clovek daleko vetsi pocit 3d pohybu, nez na GLD. To bych i veril, letas v daleko mensi vysce, vitr na tebe primo fouka a asi to vsechno vic citis. Asi neni nahoda, ze nejlepsi GLD piloti jsou vetsinou driv litali na PH.
- PH vycvik je pravdepodobne radove kratsi. Kdyz jsem se o to zajimal, tak ty kurzy ti slibujou, ze prukaz mas v radu tydnu. Na GLD potrebujes minimalne celou sezonu (ale co si budem povidat, nez zacnes nejak obstojne litat, jsou to minimalne tak 3 roky, neco podobnyho muze ale platit i pro PH).
- PH je dost pravdepodobne svobodnejsi v tom smyslu, ze muzes kdykoli sbalit padak a jet nekam litat, na u GLD potrebujes na provoz nekolik lidi, takze bud platis prachy, nebo ses v aeroklubu, to znamena jen vikendy, vetsinou jen jedno letiste (pokud se nejde nekam na soustredeni) a podobne. Zase na druhou stranu, v obou sportech asi stejne budes hledat kolektiv, takze je to skoro jedno.
- Aeroklubove GLD (za naklady) je podle me cenove srovnatelne s PH, protoze sice mas drazsi letovou hodinu (hlavne aerovlek), ale zas si nemusis kupovat za desitky tisic vlastni padak/rogalo. Neaeroklubove GLD je tak 3x drazsi.
- GLD ma daleko lepsi vykony nez PH. Kdyz se podivas na servery se zaznamama letu, tak v dobry den nejlepsi kluzaci uleti 600-700km, nejlepsi paraglideri ~50km (cesky rekord je neco kolem 350 km, coz je bezny vykon kvalitniho kluzakoveho pilota). Jenze to jsou profici, takze ja amater jsem po peti letech GLD letani (vcetne vycviku) rad, kdyz uletim 200 km, tak predpokladam ze paraglidista bude rad kdyz uleti 15 km. Je samozrejme dane klouzavym pomerem, protoze PH ma kolem 10, kdezto na GLD ma blanik treba 28, ted litam VSO-10, ktera ma 35. A ten rozdil je fakt znat i pro tech 35 vs 28. Kdyz jsme letos na soustredeni leteli z Ceskych Budejovic smerem na Jindrichuv Hradec, byla nad tema lesama takova dira (15-20km), kde nebyla zadna termika. Zacali jsme ve vysce cca 1500m AGL, ja jsem to s vosou preklouzal vpohode (nasel jsem termiku ve vysce tak ~700m AGL), v blaniku se ale kluci dost zapotili, protoze byli tou dobou o 300 m niz, a paraglidista by vubec nikam ani neletel. A pritom jinak byl den desne kvalitni, ja uletel 200km a pak se mi nechtelo pristavat tak jsem jeste 4 hod lital kolem budejovic (takze celkem let 7.5 hod), profici samozrejme uleteli svych 700km.
- No a pro me nejvetsi argument je bezpecnost. Srovnal bych to jako jizdu v aute vs. motorce. Na PH kolem sebe nemas zadny obrany bariery, deformacni zony a podobne. Takze v okamziku, kdy udelas chybu a ja predpokladam ze tu chybu urcite jednou udelam, tak to co je na rane je proste tvoje telo, tvuj kotnik, tvoje koleno, tvoje noha. Kdyz poseru pristani na GLD tak promacknu spodek vetrone, mozna zkrivim letadlo, dostanu pojeb a pojistovna zacaluje. Kdyz clovek posere pristani na PH, ma zlomenou nohu nebo panev. Driv jsem se na to tak nekoukal, ale stacilo mi kdyz jsem videl jakej provoz maji parasutisti. V Hosine na soustredeni netrvalo ani dve hodiny uz tam pro typka jela zachranka, protoze spatne dopadnul a zvrknul si kotnik. A polovina lidi za aeroklubu ma nejakou historku jak videla zraneni/smrtak parasutisty. A popravde, neexistuje moc zkusenych starych parasutistu, co by nekulhali. Takze od jiste chvile jsem si rekl, ze padakem dobrovolne skakat nebudu a kdyz, tak v tandemu, aby to nebyly moje nohy, na ktere se bude pristavat. Uz mi stacilo ze blbej florbal a pretrzeny vazy v koleni mi vicemene zmenily celej zivot.


Mozna me jeste neco napadne, ale discuss :)
 
Z8TH
26. července 2016 [12:24:16] Re :: link
Z8TH » lehčím myslím opravdu hmotností lehčím
 
Z8TH
26. července 2016 [12:23:52] Re :: link
Z8TH » co se ti víc zamlouvá na větroních oproti lehčím variantám PG a HG?
 
jen příspěvky od:
(zastavit refresh) << (na vršek) (nahoru) :: 1-20 z 288 :: dolů dospod >>