Pralinka2 »
Tak zatímco kvazimonopol Českých drah na železniční dopravu se stával stále neúnosnějším, takže se některé kraje rozhodly vyhlásit výběrové řízení na železniční dopravu, vláda, konkrétně Fischerova Prozatímní vláda, byla opačného názoru. A protože nemohla krajům výběrová řízení přímo zakázat, zvolila jinou metodu. Těm krajům, které okamžitě a bez výběrového řízení uzavřou s Českými drahami smlouvu na deset let, slíbila vláda po dobu těch deseti let připlácet nikoli bezvýznamnou částkou na regionální železniční dopravu. Tím samozřejmě výběrová řízení přestala být aktuální, protože i když alternativní dopravci nabízeli nižší ceny, Českým drahám podpořeným mohutným doplatkem od vlády konkurovat nemohli.
Proto kraje výběrová řízení na železniční dopravu nevyhlásily, ba některé kraje již probíhající výběrová řízení zrušily.
Uplynula stěží desetina toho desetiletého období, na které byl pomocí vládního slibu zazděn pokračující monopol Českých drah, a tu se ministr Kalousek rozhodl, že Fischerova vláda ty peníze slíbit neměla, a že ten slib neplatí, a že kraje ty peníze nedostanou.
Jenže smlouvy c ČD jsou podepsané na 10 let, takže kraje nyní nemají ani případné levnější dopravce vzešlé z výběrového řízení, ani slíbené peníze od vlády.
Kalousek tímto dává světu na vědomí, že jakékoli sliby dané jakoukoli vládou platí, pokud vůbec, maximálně do konce jejího volebního období, a jakákoli další vláda může okamžitě zrušit veškeré sliby, které učinily veškeré vlády předchozí.
Čili že jakýmkoli slibům jakékoli vlády, přesahujícím její volební období, nelze věřit ani zblo.
Pro nás, mladší 58 let, kteří půjdeme do důchodu již ne za této vlády, z toho vyplývá, že z jakýchkoli kroků této vlády ve věci důchodového systému nevyplývá absolutně nic. jestli tato vláda vymyslí jakýkoli systém, kterým budeme někam ukládat jakékoli peníze, tak to kterákoli další vláda může ihned zrušit a žádné peníze už neuvidíme.
A pro mluvčího hejtmanů Michala Haška, který v koordinaci s ostatními hejtmany přistoupil na ty sliby vlády a zrušil ta výběrová řízení na regionální železniční dopravu a podepsal tu desetiletou smlouvu s ČD, spoléhaje na ten vládní slib, že kraje budou 10 let od vlády dostávat garantovanou částku na tuto železniční dopravu, bych řekl následující:
Nechoď, Hašku, s pány na led,
mnohý příklad známe,
že pán sklouzne a sedlák si
za něj nohu zláme.